Odpowiedzi

2010-03-27T19:11:08+01:00
X=(20-4):2=16:2=8

c²=6²+8²
c²=36+64
c²=100
c=10

Obwód=10+10+20+4=44 cm
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T19:11:09+01:00
20-4=16
16:2=8

x-ramie trapezu

6²+8²=x²
36+64=x²
100=x²
x=10

20+4+10+10=44cm

odp.44cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:14:12+01:00
A - podstawa krótsza - 4 cm
b - podstawa dluższa - 20 cm
h - 6 cm
c - ramię - ?

c² = 6² + 8²
c² = 36 + 64
c² = 100
c = √100
c = 10

obw. = a + b + 2c
obw. = 4 + 20 + 2*10
obw. = 24 + 20
obw. = 44.
1 5 1