Zadanie tekstowe z układów równań. Proszę o pomoc... ;)

W dwóch skrzynkach są 54 pomarańcze. Z jednej skrzynki przełożyliśmy do drugiej 9 pomarańczy i w każdej skrzynce jest ich tyle samo. Ile pomarańczy było w każdej skrzynce początkowo?

z góry dziękuję ; *

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:12:17+01:00
1. W dwóch skrzynkach są 54 pomarańcze. Z jednej skrzynki przełożyliśmy do drugiej 9 pomarańczy i w każdej skrzynce jest ich tyle samo. Ile pomarańczy było w każdej skrzynce początkowo
x+y=54
(x-9) =(y+9)

x+y=54
x=y+9+9

x+y=54
x=y+18

y+18+y=54
x=y+18

2y=54-18
x=y+18

2y=36 / :2
x=y+18

y=18
x=18+18

y=18
x=36

18+9=27
36-9=27

licze na naj ;)
1 5 1
2010-03-27T19:12:32+01:00
Teraz w skrzynkach jest jednakowa ilość pomarańczy czyli
54 podzielić przez 2 = 27 pomarańczy
przedtem było
jedna skrzynka = 27 - 9 = 18 pomarańczy
druga skrzynka = 27 + 9 = 36 pomarańczy
sprawdzenie 18 + 36 = 54 pomarańcze
1 5 1
2010-03-27T19:13:02+01:00
54 : 2= 27

27 + 9 = 36

54-36=18
W pierwszej skrzynce było 36 pomarańczy a w drugiej 18
1 5 1