Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:14:48+01:00
Przyprostokątne:
a=48cm
b=14 cm
s =20szt.
c=?

c^2=a^2+b^2
c^2=48^2+14^2
c^2=2304+196
c^2=2500
c=50 cm

c*s=50 cm*20szt.=1000 cm=10m

Odp.Poręcz ma długość 10 m.

Licze na najlepsze:).

138 4 138
2010-03-27T19:14:52+01:00
Przyprostokątne:
a=48cm
b=14 cm
ilość stopni s =20szt.
Przeciwprostokątna
c=?

c^2=a^2+b^2
c^2=48^2+14^2
c^2=2304+196
c^2=2500
c=50 cm

Teraz przeciwprostokątną jednrgo stopnia c mnożę razy ilość stopni s i wyjdzie długość poręczy:
c*s=50 cm*20szt.=1000 cm=10m
Odp.
Poręcz ma długość 10 m.
83 4 83
2010-03-27T19:27:59+01:00
Obliczamy długość przeciwprostokątnej, jaką tworzy głębokość schodów z długością stopnia, w ten sposób otrzymamy, jaka długość poręczy znajduje się nad jednym stopniem:
Założenie: x∈N_+

x^2=〖48〗^2+〖14〗^2
x^2=2304+196
x^2=2500
x=50 (cm) lub x=-50-co nie spełnia założenia,długość odcinka jest wielkością dodatnią
Obliczmy długość całej poręczy:
L=20×50cm=1000cm=10m

24 2 24