Odpowiedzi

2010-03-27T19:33:46+01:00
0,7a*(1+x%)b=ab
0,7(1+0,01x)=1
1+0,01x=10/7
0,01x=3/7
x=300/7=42 6/7≈42,86
drugi bok należy wydłużyć o ok. 42,86% (42 6/7 %)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:38:24+01:00
Na przykładzie:
Jeżeli działka jest kwadratowa (kwadrat jest prostokątem) i jeden z boków ma 100m i drugi tyle samo to jeśli zmniejszymy długość jednego o 30% (w tym wypadku o 30m) to drugi trzeba zwiększyć o długość skróconej części poprzedniego boku.