Zad. 1
Podstawa trójkąta jest równa 5,6 m, a wysokość opuszczona na tę podstawę 23 dm. Oblicz pole tego trójkąta.

Zad. 2
Jedna przekątna rombu ma długość 24,6 cm, a druga jest trzy razy krótsza. Oblicz pole tego rombu.

.....Pomóżcie.....

3

Odpowiedzi

2010-03-27T19:19:47+01:00
Wstawiasz do wzoru na Pole trójkata a*h/2
1 1 1
2010-03-27T19:22:11+01:00
Zad.1
23dm=230cm=2,3m
pole całkowite: Pc=½*5,6m*2,3m=2,8m*2,3m=6,44m²
Zad.2
druga przekątna: 24,6cm:3=8,2cm
pole: ½*24,6*8,2=12,3*8,2=100,86(cm²)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:47:18+01:00
Zad 1
P tr = a×h÷2
a = 5,6 m = 56 dm
h = 23 dm
p = 23 dm x 56 dm ÷2 = 1288 dm ÷2 = 644 dm ²

zad 2
P rombu = e x f ÷ 2
e = 24,6 cm
f = 24,6 cm ÷3 = 8,2 cm
P = 24,6 cm x 8,2 cm ÷2= 201, 72 cm ÷2= 100, 86 cm²
1 5 1