Odpowiedzi

2010-03-27T20:49:32+01:00
Mozna to sprawdzic za pomoca wody bromowej lub manganianu potasu. W zwiazkach nienasyconych (tzn. ktore maja podwoje potrojne wiazanie itp.) woda bromowa lub manganian potasu ulega odbarwieniu.
Wiec jesli do Kwasu stearynowego dodamy wody bromowej badz manganianu potasu, nie zauwazymy zadnych widocznych zmian.
To swiadczy o tym ze kwas stearynowy jest nasycony.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:51:37+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Sposób:
Do probówki z kwasem stearynowym dodajemy kilka kropel wody bromowej(cieczy o ciemnobrunatnej barwie).
Obserwacje:
Woda bromowa się nie odbarwiła.
Wniosek:
Kwas stearynowy jest związkiem nasyconym, tzn. posiadającym wiązania pojedyncze między atomami węgla.
1 3 1