Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:52:04+01:00
1. Okołobiegunowa:
-podbiegunowy
Umiarkowana:
-ciepła:
*morska
*przejściowa
*kontynentalna
*kontynentalna sucha
-zimna:
*morska
*przejściowa
*kontynentalna
*kontynentalna sucha
Podzwrotnikowa:
-śródziemnomorska z suchym latem
-sucha kontynentalna
Zwrotnikowa:
-bardzo sucha kontynentalna
2.Himalaje- strefa klimatów podzwrotnikowych suchy kontynentalny
Nizina Polska- strefa klimatów umiarkowanych ciepły przejściowy
Włochy- strefa klimatów podzwrotnikowych śródziemnomorsik z suchyn latem
Kotlina Konga- strefa klimatów równikowych równikowy wybitnie wilgotny
Grenlandia- okołobiegunowy polarny
Syberia- okołobiegunowy podbiegunowy
1 5 1
2010-03-27T20:21:02+01:00
Strefy występujące na kontynencie europejskim:
- klimat umiarkowany – ciepły (morski, kontynentalny i przejściowy)
- klimat podzwrotnikowy
- klimat okołobiegunowy (subpolarny).
- klimat górski

himalaje- Południowe stoki gór są pod wpływem oddziaływania okresowo wiejących monsunów, północne stoki znajdują się w strefie oddziaływania klimatu zwrotnikowego, chłodnego i suchego.
nizina polska- klimat umiarkowany
włochy - klimat podzwrotnikowy morski
kotlina kongo - Klimat równikowy, gorący i wilgotny.
grenlandia - klimat polarny
syberia - klimat silnie kontynentalny
1 4 1
2010-03-27T20:58:55+01:00
Umiarkowana
Himalaje- strefa klimatów podzwrotnikowych suchy kontynentalny
Nizina Polska- klimaty ciepłe przejściowe
Włochy- strefa klimatów podzwrotnikowych śródziemnomorski z suchyn latem
Kotlina Konga- strefa klimatów równikowych równikowy wybitnie wilgotny
na dwa ostatnie to naprawde nie wiem
1 3 1