Odpowiedzi

2010-03-27T20:13:01+01:00
1. a) x=1-3(x+1)
x=1-3x-3
4x=-2|/4
x=-0,5
b) (x+1)-(x-1)=1
x-1-x+1=1
0=1 RÓWNANIE SPRZECZNE
2.sposobem Asi:
2(5x - )=8|*2
20x=16|/20
x=3,2

½(4y+6)=3|*2
4y+6=6|-6
4y=0|/4
y=0

-3(x-2)=-9|*(-3)
x-2=18|+2
x=20
a) sposobem Leszka:
2(5x - )=8|/10
x=0,8

½(4y+6)=3|-3
2y=0|/2
=0

-3(x-2)=-9|-6
-3x=-15|/(-3)
x=5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:19:33+01:00
1.
a)
x=1-3(x+1)
x=1-3x-3
x=-3x-2 /+3x
4x=-2 /:4
x=-1/2
b)
(x+1)-(x-1)=1
x+1-x+1=1 => równanie sprzeczne, gdyż wychodzi 2=1, a 2!=1.

2.
sposobem Asi:
I) 2(5x-y)=8 (wstawiłem y, ponieważ w zadaniach nie podałeś/podałaś jaka tam ma być liczba)
2(5x-y)=8 /:2
5x-y=8 /+y
5x=8+y /:5
x=(8+y):5 (za y podstawisz sobie liczbę, która tam ma być, w każdym z w/w równań)

II) wnioskuje, że w tym działaniu jest na końcu lewej strony ")".
1/2(4y+6)=3 /:1/2
4y+6=6 /-6
4y=0 /:4
y=0

III)
-3(x-2)=-9 /:-3
x-2=3 /+2
x=5

sposobem Leszka:
I)
2(5x-y)=8 /+2y
10x-2y=8 /:10
x=(8-2y):10

II)
1/2(4x+6)=3 /-3
2x+3=3 /:2
x=(3-3):2
x=0

III)
-3(x-2)=-9 /-6
-3x+6=-9 /:-3
x=-15:-3
x=5

PS:
Nie wiedząc ile wynosi y (równanie I)) postanawiam, go wyliczyć:

(8+y):5=(8-2y):10 /*10

16+2y=8-2y / +2y
16+4y=8 /-16
4y=-8 /:4
y=-2

więc pierwsze równanie wygląda tak:
2(5x-(-2))=8
x=1,2
Czy mam rację ?? xD