Odpowiedzi

2010-03-27T20:04:06+01:00
Chroniły przed powodziami
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:56:04+01:00
Karbon, to okres w dziejach ziemi, kiedy panował tropikalny klimat(360-290 mln lat temu). Ziemię porastały tropikalne rośliny w niczym nie przypominające dzisiejszych. Na bagnach i torfowiskach rosły gigantyczne rośliny typu paprotniki, mszaki itp.Właśnie z tych obumierajacych roślin powstały dzisiejsze złoża kopalne, głównie węgiel, gaz ziemny i ropa naftowa. Tym prymitywnym roślinom, które osiągały wówczas tak gigantyczne rozmiary, zawdzięczamy właśnie dzisiejsze źródła paliw kopalnych.