Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T19:58:34+01:00
1. Nie emituje pyłów oraz szkodliwych gazów, przez co w minimalnym stopniu degraduje środowisko.
2. Eliminuje problemy usuwania i składowania lotnych popiołów.
3. Wielokrotne zmniejszenie ilości odpadów i powierzchni ich składowania. /LI>
4. Ogranicza eksploatację paliw kopalnych.
5. Nie wymaga hałaśliwych urządzeń do nawęglania.
 W porównaniu do innych nienaturalnych sposobów wytwarzania energii powoduje stosunkowo niewielkie szkody w środowisku naturalnym;
 Tańszy niż inne, sposób wytwarzania energii;
 Umiejętnie wykorzystywana energia powoduje wiele dobrego;

Ciekawostki
Jakie dawki promieniowania otrzymujemy
-zdjęcie rentgenowskie płuc: około 0,82 mSv
-wypalenie dziennie dwóch paczek papierosów produkcji krajowej: 0,47 mSv/rocznie (dawka na płuca)
-tomografia komputerowa głowy: 2,6 mSv
-średnia roczna dawka (na całe ciało), jaką otrzymuje niepalący Polak: 3,3 mSv
- w Polsce nie ma obecnie elektrowni jądrowej
2010-03-27T20:00:37+01:00
1. Prąd jest tańszy.
2.Według statystyk są to najbezpieczniejsze elektrownie
3. Jest to ekologiczne.
4. Jest cicha i nie wymaga głośnych urządzeń jak w przypadku innych.

Ciekawostka :

W Polsce niema elektrowni jądrowej o tyle to dziwne że tylko 2 kraje europy nie moją. Jednym z nich jesteśmy my. Dla przykładu w Ameryce jest ich ponad 130.