Na podstawie rocznika statystycznego podaj jakie państwo przoduje w świecie w wydobyciu: ropa naftowa, gaz ziemny, boksyty, miedź,siarka, cynk, ołów, węgiel kamienny, uran, platyna, złoto, diamenty, rudy żelaza. Proszę o państwo i podpisać co wydobywa-od myślników. Daje naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:17:54+01:00
Azja (Nigeria)- Ropa naftowa.
Pretoria- Diamenty.
Meksyk- Gaz ziemny.
Australia- Boksyt.
Chuquicamata- Miedź.
RPA- Złoto.
Sycylia- Siarka.
Ukraina-Węgiel Kamienny.
RPA- Platyna.
Chiny- Rudy żelaza.
Kanada- Uran.
Kanada- Cynk.
Chiny- Ołów.
1 5 1
2010-03-27T20:40:19+01:00
Ropa naftowa - arabia saudyjska
gaz ziemny - rosja
boksyty - australia
miedź - chile
siarka-
cynk- kopalni w Olkuszu i Libiążu (polska)
ołów - Olkusza i Bukowna (polska)
węgiel kamienny - chiny
uran - kanada
platyna - Republika Afryki Płd
złoto -Republika Południowej Afryki
diamenty - indie
rudy zelaza - brazylia
2 4 2