Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T14:52:46+01:00
Metale:
stal aluminium miedż,cynk ołów
niemetale:
fosfor siarka węgiel
12 3 12
2009-10-30T14:53:00+01:00
Metale:
Na - Sód
K - Potas
Mg - Magnez
Fe - Żelazo

Niemetale:
C - Węgiel
P - Fosfor
Cl - Chlor
N - Azot

: ))))
16 4 16
  • Użytkownik Zadane
2009-10-30T14:55:30+01:00


Ich, barwę, połysk, zapach, przewodnictwo elektryczne łatwo porównać. Grupę substancji, którą potocznie nazywamy metalami chrakteryzuje;
Metalem jest; żelazo, miedź, cynk, cyna, glin, złoto, srebro, rtęć, ołów.
Wszystkie metale za wyjątkiem niektórych (rtęć) są ciałami stałymi, barwy srebrzystej, srebrzystoszarej lub szarej:
Niemetalem jest; siarka, węgiel, chlor, azot, neon, tlen.
10 3 10