Odpowiedzi

2009-10-30T14:58:38+01:00
Wydaję mi się, że razem z Andrzejem jest 3 chłopców, a razem z Marysią 3 dziewczynki, ponieważ wiemy że Marysia ma jednego brata i jeżeli go pomnożymy przez trzy otrzymamy 3 i jeżeli zrobimy to samo w drugą stronę, natomiast otrzymamy to samo.
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T15:05:08+01:00
X - liczba braci
y - liczba sióstr

Andrzej ma braci x - 1 (bo siebie nie liczy jako brata), a sióstr ma y.

x - 1 = y

Marysia ma y - 1 sióstr, a braci ma (y - 1) * 3

x = (y - 1) * 3

Tworzymy układ równań:

x - 1 = y
x = (y - 1) * 3

x - 1 = y
x = 3 y - 3

(3 y - 3) - 1 = y
x = 3 y - 3

2 y = 4
x = 3 y - 3

y = 2
x = 3

Pozdro))
6 4 6