W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym krawędź boczna k= 4√3
tworzy w wysokością ostrosłupa kąt α=30°. Oblicz objętość ostrosłupa. Jakie będą objętości brył powstałych z przecięcia ostrosłupa płaszczyzną równoległą do podstawy przechodzącą przez środek wysokości?
Proszę o dokładne obliczenia :)

2

Odpowiedzi

2010-03-27T22:02:31+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T22:14:29+01:00
C=4√3
½d=2√3
h=4√3√3:2=6
d=4√3
a√2=4√3
a=2√6
v=⅓(2√6)²×6=48j.³


h=½z 6=3
3=a√3:2
a√3=6
a=2√3= krawędź boczna c
½d=√3
d podstawy=2√3
v=⅓×½d²h=⅙(2√3)²×3=6j.³= v górnej bryły


v dolnej bryły=48-6=42j.³
1 5 1