Odpowiedzi

2010-03-27T20:53:49+01:00
Ek=mv²/2
Ek=0.4kg²x5/2
Ek=0.16x5/2
Ek=0.8/2
Ek=0.4
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:54:30+01:00
Dane: m = 40g = 0,4kg; h=5m
Energia potencjalna kamienia zamieni się w kinetyczną:
Ek=Ep
Ek = mgh = 0,4kg * 10m/s^2 *5m = 20J

Odp. Uderzy w ziemie z energią 20 J.
2010-03-27T21:09:33+01:00
M=400 g = o,4 kg
h= 5m
Zasada zachowania energi mechanicznej Ek1+Ep1=Ek2+Ep2
Ek1=0
Ep2=0
z tego wynika że Ep1=Ek2
Ep1=mgh
Ep1=0,4kg razy 10razy 5m=20 J
Ek =20 J
1 5 1