Które z podanych zdań są prawdziwe?
(1) Środek okręgu opisanego na trójkącie równoramiennym leży na prostej zawierąjcej wysokość tego trójkąta
(2) Środek okręgu opisanego na trójkącie równobocznym jest punktem przecięcia wysokości tego trójkąta.
(3) Dla dowolnych trzech punktów niewspółliniowych można narysować okrąg, który przechodzi przez te punkty.
(4) Każdy bok trójkąta ostrokątnego wpisanego w okrąg jest krótszy od średnicy tego okręgu
(5) Każdy bok trójkąta rozwartokątnego wpisanego w okrąg jest krótszy od średnicy tego okręgu.

Za rozwiązanie daje 10 punktów. Powodzenia!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T20:56:07+01:00
2010-03-27T20:57:43+01:00
Trzy
cztery
i jeden
52 3 52
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T20:58:00+01:00
Poprawne są: 1,3,4, w piątym nie każdy bok jest krótszy
48 3 48