1,samochód jedzie z szybkością 120 km/h.w czasie 15 minut przejedzie.....................km.
2,na dachu o powierzchni 60 m(kwadratowych) panuje ciśnienie atmosferyczne 1000hpa.oblicz wartość siły nacisku(parcia)powietrza na powierzchnię dachu.
3,podaj dwa przykłady wykorzystania ciśnienia atmosferycznego.
4,oblicz masę srebnej obrączki o objętości v=5cm(sześciennych) gęstość srebra wynosi 10,8 g/cm.
5,gęstość aluminiu wynosi 2700 kg/m.wyraż tę gęstość w g/cm

3

Odpowiedzi

2009-10-30T15:16:58+01:00
1)

s=t × V

V=120 km/h
t=15 min. =1/4 h

s=120/ 1/4= 480km
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T15:17:33+01:00
Zad1.
60 min = 120 km
120 : 60 = 2 km w minutę
15 minut * 2 km = 30 km w 15 minut

Zad 4.
5 * 10,8 = 52,5 g

zad 5.
2700 * (1000:100) = 27000 g/cm

1 5 1
2009-10-30T15:18:05+01:00
Zad1. 15 min. - 120km/h ÷ 4 = 30 km/15 min.
2 5 2