Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-27T22:49:03+01:00
D=m/V =>m=d*V=1.61g/cm^3*5cm^3=8.05g - masa poczatkowego roztworu

jezeli 70g znajduje sie w 100g
to x g znajduje sie w 8.05g
x=70g*8.05g/100=5.635g
dodano 95g wody(bo 95cm^3=95g)
ms=5.635g
mrozp=95g+2.415g=97.415
mr=103.05g
Cp=ms/mrx100%=5.635x100%/103.05g=5.46% czyli ok 5.5% jak masz w odpwiedziach

jesli ams zjakeis pytanie to pisz na pw
10 3 10
2010-03-27T23:16:15+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1,61g-----1cm3
xg---------5cm3
x=8,05g

Z def. stęż. procent.
70g subst.------100g roztworu
g subst.---------8,05g roztworu
x=5,635g subst.

Gęstość wody d=1g/cm3, więc 95cm3 = 95g
5,635g subst.------103,05g roztworu
xg subst.-----------100g roztworu
x=5,47g
x=5,47%
10 4 10