Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T22:12:53+01:00
Dane:
Q=c*m*deltaT
c-ciepło właściwe wody = 4200 J/kg°K
Q-ciepło dostarczane = 84000 J
m-masa ciała = 1 kg
deltaT-przyrost temperatury
Q = cmΔT
ΔT = Q/cm = 84000/4200 razy 1 = 84000/4200 = 20°C
odp
przyrośt temparatury wynosi 20°C
2010-03-27T22:15:11+01:00
Do 1 kg wody dostarczono 84 000 J.
Oblicz przyrost temperatury wody jeżeli ciepło właściwe wody wynosi 4200 J/kg*k ?
proszę pilne!
z góry dziękuję!
dane:
m=1kg
cw=4200[j/kg*k]
Q=84 000J
Szukane:
delta t
-------------------------
Q= m*cw*delta t
deta t= Q: m*cw
2010-03-27T22:22:23+01:00
Q=mct
84kJ=1kg*4,2kJ/kg*K*t //* K/4,2kJ
84kJ*K/4,2kJ=t //kilogramy się skróciły, a teraz się skracają dżule
84/4,2K=t
20K=T

Temperatura zmieniła się o 20 stopni Celcjusza, albo Kelwina (jak kto woli).