Ania chciała wpłacić do banku 2000 zł i szukała korzystnej dla siebie oferty. BOŚ oferował 28% przy kapitalizacji 3 - miesięcznej, a PKO SA - 30% rocznie przy kapitalizacji 6- miesięcznej. Gdzie Ania ulokowała pieniądze i ile wypłaciła po 6-ciu miesiącach?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T22:56:40+01:00
28%/4=7%

1*
2000*107%=2140
2140*107%=2289,8

2*
30%/2=15%
2000*115%=2300

2300>2289,8

Ania ulokowała pieniądze w PKO i po 6 miesiącach wypłaciła 300zł.
2010-03-27T22:57:45+01:00
BOŚ:
28%:4=7%=0,07
2000+0,07×2000=2140
2140+0,07×2140=2289,80zł miałaby

PKO:
30%:2=15%=0,15
2000+0,15×2000=2300zł miałaby

odp. nie wiem gdzie wpłaciła pieniądze, ale oferta PKO jest lepsza