Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T23:16:07+01:00
1. Magazynuje substancje pokarmowe oraz produkty uboczne (garbniki, sok mleczny itp.).

2. Przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia do liści.

3. Przewodzi substancje organiczne z liści do owoców, korzenia.

4. Jest miejscem osadzenia liści.

5. Jest podporą dla ciała rośliny.

6.bierze udział w procesie fotosyntezy transportuje wodę z liści do korzeni jest podstawą rośliny
3 1 3
2010-03-27T23:18:53+01:00
Siemka.Oto funkcje:
# podtrzymuje liście, kwiaty, owoce, wznosząc je na wysokość umożliwiającą skuteczniejsze korzystanie ze światła, zapylanie, rozsiewanie,
# przewodzi wodę i sole mineralne z korzenia, a asymilaty z liści do pozostałych organów,
# magazynuje substancje odżywcze, wodę i sole mineralne,
# bierze udział w procesie fotosyntezy np.bluszcz pospolity
2 1 2