Odpowiedzi

2010-03-27T23:28:07+01:00
Dane Szukane
Cp1 = 5% Cp3=?
mr1= 150g ms1=?
Cp2=15% ms2=?
mr2=20g

a) obliczam ms1

ms1= mr1 * Cp1/100%
ms1= 150g * 5%/100%
ms1= 7,5g

b) obliczam ms2
ms2= mr2 * Cp2/100%
ms2= 20g * 15/100%
ms2= 3g

c) obliczam cp3 (wynik końcowy)

Cp3= ms1+ms2/mr1+mr2 (za ułamkiem) * 100%
Cp3= 7,5g+3g/150g+20g * 100%
Cp3= 6,17647%

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T23:38:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
ROZTWÓR I
Z def. stęż. procent.
5g subst.-----100g roztworu
xg subst.-----150g roztworu
x=7,5g subst.

ROZTWÓR II
Z def. stęż. procent.
15g subst.-----100g roztworu
xg subst.-------20g roztworu
x=3g subst.

Mieszam roztwory
10,5g subst.------170g roztworu
xg subst.----------100g roztworu
x=6,2g subst.
x=6,2%