Odpowiedzi

2009-10-30T15:32:28+01:00
A) mówić krótko zwięźle i na temat
b) wychowanie surowe, ostre
c) wrócić jako zwyciesca albo polec na polu walki
8 4 8
2009-10-30T15:51:50+01:00
A)mówic zwięźle i na temat (tak lub nie)
b)wychowanie ostre i cieżkie wręcz okrutne
c)wygrać (przezyć) i wrócić z nią lub przegrać (zginąć) i zostac na niej przyniesiony
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T16:42:06+01:00
1)mówić lakonicznie-mówić krótko, zwięźle,precyzyjnie.Niezbyt się rozpowiadać na dany temat.Styl narodził się ok.V w. p.n.e. w Sparcie.
2)wychowanie spartańskie-od najmłodszych lat Spartan kąpano w zimnej, górskiej wodzie, aby ich zahartować,by byli odporni na ból i zimno podczas wojen.Dziecko, które urodziło się bez jakiejś części ciała, np.ręki zabijali je.Do siódmego roku życia chłopcy wychowywani byli przez matkę.Od dwunastego roku życia przechodzili pod wychowanie państwowe.Zaczynali treningi,zaczynali się uczyć walk i władania mieczem.Pomagali im w tym starsi koledzy.W wieku dwudziestu lat zaczynali trwającą 10 lat służbę wojskową.Po trzydziestym roku życia mężczyźni mogli zacząć układać swoje życie.Kiedy mieli 60 lat mogli wstąpić do tzw.geruzji.
3)"wrócić z tarczą lub na tarczy"-wrócić z tarczą, czyli wygrać walkę(bitwę).Wrócić na tarczy, czyli zostać na niej przyniesionym na tej tarczy.Człowiek, który wrócił żywy bez tarczy, został wygnany ze Sparty na 10 lat.



5 2 5