Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T23:52:19+01:00
R=4cm


kulka:
średnica=6cm
r=3cm
v=4/3πr³=4/3π×3³=36πcm³

walec;
v=πr²h
36π=π×4²h
h=36:16
h=2,25cm
poziom wody podniósł się o 2,25cm
2010-03-27T23:58:05+01:00
V kulki:
V=⁴/₃πr³
r=3cm
V=⁴/₃π*(3cm)³=⁴/₃π*27cm³=36πcm³

Czyli o tyle zwiększyła się objętość wody w naczyniu:
V naczynia:
V=πr²H

r=4cm
V=36cm³

36πcm³=π((4cm)²H
36πcm³=16πHcm² /:16πcm²
H=2,25cm

Odp. Poziom wody w naczyniu podniesie się o 2,25cm.