Zad.1 Kosmonauci ze swej wyprawy przywieźli kamień księżycowy w kształcie graniastosłupa o wysokości 1,2dm, którego podstawą był trójkąt prostokątny. Oblicz objętość tego kamienia, jeśli boki trójkąta miały długość 6cm,8cm,10cm.

Zad.2 20 lipca 1969r człowiek po raz pierwszy stanął na Księżycu. Ile minut spędzili wtedy kosmonauci na powierzchni Księżyca?

Zad.3 v

2

Odpowiedzi

2010-03-28T09:24:55+02:00
1.

6*8=48
48:2=24
1,2dm=12 cm
24*12=288cm³

3.

V=objętość
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T09:28:20+02:00
Zad 1.

V=Pp*H

Pp=1/2*a*b
a=6cm
b=8cm
Pp=1/2*6cm*8cm=3cm*8cm=24 cm kwadratowe

V=Pp*H
Pp=24 cm kwadratowe
H=1,2dm=12cm
V=24 cm<kw>*12cm=288cm<szesciennych>

Objetosc graniastosłupa wynosi 288 cm szesciennych.


5 4 5