Proszę przetłumaczcie mi to z Angielskiego na Polski . Daje 25 ptk.

Fryderyk Chopin - Chopin was born in the village of Żelazowa Wola , in the Duchy of Warsaw , to a French - expatriate father and Polish mother. He was considered a child - prodigy pianist. At the age of 20 , on 2 November 1830 , he left Warsaw for Austria , intending to go on to Italy. The autbreak of the Polish November Uprising 27 days later , and its subsequent suppression by the Russia Empire , led to his becoming one of many expatriates of the Polish Great Emigration. The great majority of Chopin's compositions were written for the piano assolo instrument. 1 March 1810 - Chopin was born. 17 October 1849 - the year of Chopin's death.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T13:36:40+02:00
Fryderyk Chopin urodzil sie w zelazowej woli, niedaleko warszawy, jego ojciec byl francuze, matka natomiast polka. Był urodzonym pianista. W wieku 20 lat 2-go listopada 1830 r oposcil warszawe i pojechal do Austri, zamierzajac pojechac do włoch. Później gazzety oglaszaly, ze jest najdoskonalszy w swojej dziedzinie emigrantem z polski. najwazniejsze kompozycje byly napisany dla pianistycznych solowek. 1 marca 1810 r. chopin sie urodzil, zmarl 17 listopada 1849.
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T13:36:41+02:00
Fryderyk Chopin - Chopin urodził się w wsi Żelazowa Wola, w Księstwie Warszawy, do francuskiego - ojciec na obczyźnie i polski wychowują. Za niego uważano cudowne dziecko pianista. W wieku 20 lat, 2 listopada 1830, zostawił Warszawę Austrii, mając zamiar pójść dalej do Włoch. Autbreak z polskiego Powstania listopadowego 27 dni później, i jego dalsze powstrzymanie przez Rosję Imperium, poprowadzony do jego stawania się jeden z wielu skazuje na wygnanie z polskiej Wielkiej Emigracji. Ogromna większość kompozycji Chopin były pisemne dla fortepianu assolo instrument. 1 marca 1810 - Chopin urodził się. 17 października 1849 - rok śmierci Chopin.