Samochód pana Wojtka spala 8,7 litra na 100 km, a litr benzyny kosztuje 3,83 zł. Ile pan Wojtek musi wydać na benzynę, aby przejechać 1000km??




Podpowieć wynik musi wynieść 333,21. Tylko nie wiem jak obliczyć.
A wiem że wynik wyjdzie taki bo mam styłu ksiazki tylko nie mam dzialania POMOCY!!!

3

Odpowiedzi

2010-03-28T09:42:09+02:00
8.7l - 100 km
x l - 1000 km

x = (8,7+1000):100 = 87

87 * 3,83 = 333,21 złotych
71 2 71
2010-03-28T09:42:15+02:00
1000:100=10
10*8,7l=87l
87*3,83zł=333,21

Pan wojtek musi wydać 33,21 zł na benzynę, aby przejechać 1000km
109 4 109
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T09:42:55+02:00
100km- 8,7l
1000km-87l
87l*3,83zł=333,21zł
25 4 25