Zad 1
Autokarem liczącym 50 miejsc pojechalo na wycieczke 43 uczniów pod opieką trzech nauczycieli.Jaki procent stanowiły wolne miejsca w tym autokarze ?


zad 2

Pan Baltazar zarabia miesiecznie 1800zł netto. Otrzymał kwartalną premię w wysokości 360 zł. Jaki procent jego miesiecznej pensji stanowi premia ?



zad 3

Syn ma 14 lat,a jego ojciec jest od niego starszy o 28 lat.Jakim procentem wieku syna jest wiek ojca ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T16:06:21+01:00
Zad 1
43+3=46 -> zajęte miejsca
50-> ilośc miejsc

50-100%
46-x

50x=46* 100%
x= (46 *100%) : 50
x= 4600% : 50
x= 92%

100%-92%=8%
odp. Wolne miejsca stanowiły 8%.

zad.2
1800zł- zarobek
360 zł- premia

1800zł -100%
360zł - x

1800x= 36000%
x= 36000:1800
x= 20%

odp.Premia staanowi 20% jego miesięcznej pensji.

zad.3
14lat- wiek syna
14+28lat= 42 -wiek ojca

14-100%
42-x

14x= 4200%
x= 4200%:14
x=300%


Odp. Wiek ojca jest 300% wieku syna.

Mam nadzieje że pomogłam. Pozdrawiam :D
2009-10-30T16:11:49+01:00
Zad 1
50 - 100 %
4 - x %

50*4/100= 2%
odp: Wolne miejsca w autokarze to 2 %

zad 2
nie wiem

zad 3
0,07 -