Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T10:22:01+02:00
3x- I liczba
5x- II liczba

5x-3x= 25
2x=25 |:2
x= 12,5

3x= 3*12,5= 37,5 --> I liczba
5x= 5*12,5= 62,5 --> II liczba
  • ewer
  • Początkujący
2010-03-28T10:23:21+02:00
X-jedna z liczb
1 rozwiązanie x/x+25=3/5 (x+25 jest w mianowniku) mnożysz na krzyż i rozwiązujesz
2 rozwiązanie x+25/x=3/5 (x+25 jest w liczniku) mnożysz na krzyż i rozwiązujesz
2010-03-28T10:28:13+02:00
3:5
3/5=6/10=9/15=12/20=15/25=18/30=21/35=24/40=27/45=30/45=33/50=36/55=39/60=42/65=45/70
70-25=45

45:70