1.klient wplacil 20 000 zl na ksiazeczke terminowa polroczna na 12% i taka sama kwote 20 000 zl na termin roczny na 13% .Ktory kapital bedzie wiekszy po roku i o ile wiekszy?
2.w parku rosnie kilkadziesiat drzew :46% z nich to lipy,36% to akacje,a 8% to deby.pozostale 5 drzew stanowia modrzewie. ile jest akacji?
3. zajac potrafi biec z predkoscia 65 km/h,a gepard o 60% szybciej. jak szybko moze biec gepard? o ile procent wolniej biega zajac od geparda?

2

Odpowiedzi

2009-10-30T16:16:41+01:00
1.
20 000*13%= 20 000 * 13/100 =260000/100= 2600
20 000*12%= 20 000 * 12/100 =240000/100= 2400
Odp: bardziej opłaca sie na połroku;P
3.
65*60%=65*60=3900%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • AweN
  • Rozwiązujący
2009-10-30T18:30:47+01:00
1.
d=20000+(20000*12*0,5):100=21200zł
d2=20000+(20000*13*1):100=22600zł
odp. Kapitał 2 jest większy o 1400zł.

2.
10% - 5 drzew
36% - 18 drzew (akacji)

3.
65+(60%*65)=65+39=104 km/h - szybkość geparda
odp. Gepard może biegać 104 km/h. Zając biega o 60% wolniej od geparda.