Gmina Linia (województwo pomorskie) ma powierzchnię około 120km2 i mieszka w niej około 6 tys. mieszkańców. Ile metrów kwadratowych przypada na jednego mieszkańca tej gminy?Ile to hektarów?
Proszę o szybkie rozwiązanie i dobre i wtedy się odwdzięcze : )

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T11:13:53+02:00
120km= 120 000 000 m²

120 000 000:6000=20 000m²
20 000=2hektary
na jedna osobę przypada 20 000m² lub 2 hektary
112 4 112
2010-03-28T11:14:05+02:00
120km2=120000000m2
1200000002:6000=20000m2
20000m2=2h
42 3 42
2010-03-28T11:17:21+02:00
1km² = 1000000 m²
120 km² = 120000000 m²

120000000m² - 6000 mieszkańców
x km² - 1 mieszkaniec

(120000000*1)/6000 = x
x= 20000 m²

Na jednego mieszkańca przypada 20000 m².

1 ha = 100a =10000m²
20000 m² = 200a = 2 ha

W przeliczeniu na hektary na każdego przypada 2 ha.
32 4 32