Zaproponuj doświadczenie, za pomocą którego rozdzielisz mieszaninę mąki i maku . W tym celu narysuj schemat doświadczenia, podaj, jakiego użyjesz szkła (lub sprzętu laboratoryjnego) . Zapisz obserwacje i sformułuj wniosek .

Błagam, pomóżcie !!! Napiszcie co mam narysować i napisać ;***

2

Odpowiedzi

2009-10-30T16:32:47+01:00
Ja wsypałabym mieszaninę do szklanki i zalała wodą. Mąka osiądzie na dole a mak na górze.
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam ; )
29 2 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T17:01:49+01:00
Pierwy sposób jak przychodzi mi na myśl to użycie drobnego bardzo dronego sita którym odsiejesz mąkę natomiast mak pozostanie na sicie...
drugi spoób to dolanie wody do mieszaniny mak wtedy bedzie unosił się na wierzchu wtedy należy zlać to na sączek ,a resztę wody z maką pozostawic az nastąpi sedymentacja mąki zlać wodę i pozostanie mąka .
Wniosek jest następujacy : mieszanina mąki z makiem jest mieszaniną niejednorodną i aby ja rozdzielić trzeba uzyc metody mechanicznej
40 4 40