Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T11:23:45+02:00
1. Dlatego, że minuta ma 60 sekund, zapisujemy to w postaci ułamka i mamy 25/60 co po skróceniu przez 5 da nam 5/12 (25:5=5 ; 60:5=12) :)

2. Dlatego, że 9:11 to 0,(81), a ten nawias oznacza okres, a okres oznacza, że ta liczba lub liczby ( te w nawiasie ) będą się cały czas powtarzać, w tym wypadku bd w kółko 0,8181818181.... do nieskończoności, dlatego tak się zapisuje

3. Dlatego, że 2/3 * 1 i 3/4 to 1 i 1/6;
mamy ⅔ , a 1¾ zamieniamy na ułamek niewłaściwy czyli 7/4 ( 1*4+3)
później mnożymy 2/3 * 7/4 ( 2 z 4 się skróci przez 2 i bd. 1 i 2 )
więc bd 1*7 (licznik )oraz 3*2 (mianownik )
wyjdzie 7/6 a to po wyłączeniu całości da tyle, co 1 i 1/6

Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłam, jak czegoś nie zrozumiałaś, napisz na priv ;)
liczę na naj :D
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T11:24:24+02:00
25 sekund to?
5/12 minuty. DLaczego?
Bo cała minuta ma 60 sekund.
25/60 = 5/12
bo? Skracamy przez 5... 25:5=5, 60:5=12

9/11 = 0,(81)
Po pierwsze. Nawiasem zaznaczamy okres, czyli te 81 cały czas sie będzie powtarzać.
0,818181818181818181....
Można to sprawdzić na kalkulatorze, bądź dzieleniem pisemnym

⅔ liczby 1¾
⅔ × 1¾ = ⅔ × ⁷/₄
skracamy 2 i 4

1/3 × 7/2 = 7/6 = 1⅙

Dlaczego?
Wykonujemy mnożenie tych liczb. Nalezy całości i ułamek zamienić na ułamek niewłaśwy, pomnożyć licznik z licznikiem, mianownik z mianownikiem, skrócić co się da [w tym wypadku przez 2] i wyciągnąć całości:)
1 5 1
2010-03-28T11:40:13+02:00
Zad. 1
bo 25/60 skracasz przez 5 czyli 5/12

Zad. 2
bo dzielisz 9 przez 11, i wychodzi w zaokrągleniu 0,(81)

Zad.3
2/3 * 1 3/4=2/3 * 7/4= ( zamieniasz na ułamek niewłaściwy)14/12= ( mnożysz licznik przez licznik, mianownik przez mianownik)1 2/12 ( zamieniasz na licznę miaszaną i skaraczasz, czyli 1 1/6