Odpowiedzi

2010-03-28T11:22:34+02:00
Cechy planet wewnętrznych:
*mała masa planety,
*powłoka gazowa jest bardzo rozrzażona,
*Zawiera śladowe ilości helu, wodoru, sodu, argonu i neonu,

8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T11:23:26+02:00
Planety wewnętrzne:
Planety skaliste
posiada skalną lub skalno-lodową powłokę
duża gęstość
stała powierzchnia
niewielka masa
metaliczne, żelazne lub żelazno-niklowe jądro, które może generować pole magnetyczne
Merkury, Wenus, Ziemia i Mars

planety zewnętrzne:
planety gazowe
mała gęstość
nie posiada stałej powierzchni
Posiada ona gęstą atmosferę, może być zbudowana głównie z gazu lub lodu
niewielkie metaliczne, skalne lub skalno-lodowe jądro
bardzo duży rozmiar i stosunkowo mała gęstość
Jowisz, Saturn, Uran i Neptun

pozdrawiam ;)
11 4 11