Odpowiedzi

  • avim
  • Początkujący
2010-03-28T11:55:14+02:00
Wniosek :
Kość poprzez złączenie sie z octem uległa rozkładu.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T11:57:08+02:00
Kości są twarde i sztywne, ponieważ zawierają wapń (a dokładniej: fosforan wapnia).
. Ani węglan wapnia, ani fosforan wapnia nie
rozpuszczają się w wodzie, dlatego w szklankach z czystą wodą kość pozostaje sztywna. Natomiast pod wpływem octu zarówno węglan wapnia, jak i fosforan wapnia zamieniają się
w octan wapnia, związek chemiczny rozpuszczalny w wodzie (dlatego w tej postaci wapń jest
wypłukiwany). Z tego powodu kość zanurzona w occie staje się elastyczna

mam nadzieje na najj :)
i mysle ,ze pomoglam :)
8 4 8
2010-03-28T12:05:21+02:00
Wszystkie sile mineralne wypłyną z kości i osadzi się na dznie
pojemnika. Kość bedzie miekka i elastyczna
6 4 6