Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:03:55+02:00
Srodki dtylistyczne:

- Epitety:
*dębowego klocka
*szczerbatym murem
*domkami żółtymi
*zielone płomyki
wieżę czerwoną
*błyszczącym zegarem
*mocna nić

- Uosobienie:
*(...) pobiegnie rzeka (...)

- Przenośnie:
*(...) a pobiegnie rzeka, mocna nić, która zwiąże góry z dolinami
*(...) szczerbatym murem (...)
*(...) zielone płomyki drzew (...)
*(...) pod śniegiem jest noc (...)
*(...) sową krajobrazu

- Porównanie:
*(...) i domkami żółtymi jak kostki do gry


wiersz :

Zbigniew Herbert

Pudełko zwane wyobraźnią.

Zastukaj palcem w ścianę –

z dębowego klocka

wyskoczy

kukułka

wywoła drzewa

jedno i drugie

aż stanie

las

zaświstaj cienko -

a pobiegnie rzeka

mocna nić

która zwiąże góry z dolinami

chrząknij znacząco –

oto miasto

z jedną wieżą

szczerbatym murem

i domkami żółtymi

jak kostki do gry

teraz

zamknij oczy

spadnie śnieg

zgasi

zielone płomyki drzew

wieżę czerwoną

pod śniegiem

jest noc

z błyszczącym zegarem na szczycie

sową krajobrazu
10 3 10
2010-03-28T12:13:42+02:00
LICZĘ NA NAj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wiersz:

"Mgła miłości" Autor: Łukasz Tomczyk

Jolanta ma ciało płonące,
mgłą ranną wypudrowane.
Włosy jak węże wijące,
brązowe, w warkocz związane.

Jolanta ma lico gładkie,
w kolorze młodej brzoskwini.
Oczy jak niebo porankiem.
Źrenice jak pestki dyni.

Nieśmiałe promieni tańce,
przechodzą przez jej długie
smukłe palce.
Oba to słońce drugie.

Środki poetyckie:

EPITET (określenie do rzeczownika) - "ciało (jakie?) płonące", "węże (jakie?) wijące", "palce (jakie?) smukłe".

PORÓWNANIE (porównywanie pewnej rzeczy do innej) "Włosy JAK węże wijące", "Źrenice JAK pestki dyni, "Oczy JAK niebo porankiem".

METAFORA, PRZENOŚNIA (znaczenie przenośne) "Oczy jak niebo porankiem", "Ona to słońce drugie", "Nieśmiałe promieni tańce".

PRZERZUTNIA (jedna linijka, połączone z drugą, bez przecinka)
"Przechodzą przez jej długie
smukłe palce".

LICZĘ NA NAJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
22 4 22