Odpowiedzi

2010-03-28T12:12:48+02:00
Gleby brunatne i plowe pokrywaja zajmują ponad 50% powierzchni Polski. Na ich powstawanie ma wpływ oddzialywanie roslinnosci lisciastej oraz mieszanej. Gleby te uznane są za srednio urodzajne, nie są zbyt zasobne w skladniki pokarmowe, jednak ze wzgledu na dominacje na obszarze polski stanowia podstawe produkcji roslinnej.
51 3 51
2010-03-28T12:13:14+02:00
Na ich powstawanie mają wpływ rośliny. Te gleby nie są zbyt urodzajne, w Polsce ze względu na te gleby uprawia się pszenicę, żyto, jęczmień. ;P

Coś takiegoo. :)
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:30:49+02:00
Gleby brunatne i płowe tworzą się w warunkach lasu liściastego, najczęściej powstają na skałach lessowatych lub na glinach. Są to najliczniejsze gleby, ponieważ w Polsce występują sprzyjające warunki do ich powstawania.
70 4 70