Wypisz po kilka przykładów postaci:
a)aktywnych
b)pasywnych
c)dynamicznych
d)statycznych
e)realistycznych
f)fantastycznych
g)pierwszoplanowe
h)drugoplanowe
i)epizodyczne
j)pozytywne
k)negatywne
l)bohaterowie jednostkowi
m)bohater zbiorowy
z góry dziękuję za odp:)
to wszystko mają być postacie z literatury np:postacie aktywne:Staś Tarkowski
postacie pasywne:Danusia Jurandówna itd...

2

Odpowiedzi

2010-03-28T12:08:11+02:00
A)aktywnych: Wokulski
b)pasywnych: Rzecki
c)dynamicznych: Ochocki, Jagmin
d)statycznych: Aniela
e)realistycznych: Izabela Łęcka
g)pierwszoplanowe: Tadeusz ( Pan Tadeusz)
h)drugoplanowe: Telimena
i)epizodyczne: Szlangbaum ( Lalka)
j)pozytywne: Wokulski, Rzecki, Maryś Tarłowski,Sonia.
k)negatywne: Raskolnikow, Izabela, Wąsowska
l)bohaterowie jednostkowi: Zasławska (Lalka)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:16:05+02:00
A) Siłaczka ,Petroniusz,
b) Lidia (Quo vadis)
c)Scroog (opowieść wigilijna)
d)Petroniusz , dwór Nerona
e) doktor z siłaczki ,
f)Antygona , duchy w opowieści wigilijnej
g)Petroniusz, Balladyna , Staś i Nel, Lidia, Scroog, zośka, Rudy ,Alek
h)3 duchy w opowieści wigilijnej, rodzina Lidi (Quo vadis)
i)dużo tych postaci jest w Quo Vadis
j)Alina , Lidia (Quo vadis), rudy, zośka, alek (kamienie na szaniec)
k)balladyna, scroog (opowieść wigilijna),Neron (Quo vadis)
l) stary człowiek i morze lub kataryna , balladyna
m)ludność cywilna np.w kamieniach na szaniec czy też pamiętnika z powstania warszawskiego , dwór Nerona (Quo vadis)
1 5 1