Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:10:22+02:00
powiększył jej terytorium
-był koronowany na cesarza 25.12.800r .
- podzielił państwa na hrabstwa i marchie (administracja)
- wprowadził jedną waliute - denary i srebrne monety)
- nastąpił za jego czasów renesans karoliński czyli odreodzenie kultury antycznej
- rozwój szkolnictwa
- szkoły wyższe
- pismo -minuskuła karolińska
- rozwój litereatury
- mecenta królewski
30 2 30
2010-03-28T12:12:04+02:00
- wpływ na kulturę i edukację
-zawdzięczmy mu szkołę
-rozwuj arhitektury
-powstawanie kościołów
-zreformował pismo
-Wprowadził reformę monetarną.
34 1 34