Odpowiedzi

2010-03-28T12:26:06+02:00
Klif (urwisko nadmorskie)
Mierzeja (przedłużenie lądu stałego lub półwyspu, usypane przez morskie fale przybrzeżne. Mierzeja tworzy piaszczystą barierę oddzielającą zalew lub zatokę od morza. Mierzeja = 1 lub 2 półwyspy)
Delta (nagromadzenie osadów rzecznych, głównie piasków, iłów i mułów, u ujścia rzeki do morza lub jeziora, tworzące równinę w kształcie trójkąta, rozciętą przez odnogi rzek)
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:26:32+02:00
-znajdują się blisko morza( bo wyróżniamy 3 pasy pobrzerz, szczecińskie, koszalińskie i żuławy wiślane)
-występują wydmy i mierzeje
-jest rzeźba młodo i starogracjalna
9 4 9