Odpowiedzi

2010-03-28T12:40:44+02:00
Elektromagnes = zwojnica + rdzeń z miękkiej stali..
Zastosowania :
-maszyny elektryczne
-dzwonki elektryczne
-medycyna
-dźwigi elektomagnetyczne
-w stoczniach
-w halach produkcyjnych
-głośniki
-lampy kineskopowe
-instalacje alarmowe
-akcelerator kołowy
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:59:39+02:00
Elektromagnes jest to zwojnica inaczej solenoid lub potocznie cewka z rdzeniem w środku wykonanym z ferromagnetyka, w której płynie prąd. Rdzeniem jest na ogół stal miękka czyli niehartowana. Szybko się ona magnesuje, a po ustąpieniu zewnętrznego pola magnetycznego szybko się rozmagnesowuje. W elektromagnesach prądu przemiennego (natężenie i napięcie zmienia się sinusoidalnie) rdzenie wykonuje się z blach poprzedzielanych izolacją w celu zmniejszenia strat energii powodowanych prądami wirowymi.
W elektromagnesach, których zwoje stykają się z rdzeniem drut powinien być izolowany tak, by prąd nie mógł płynąć po powierzchni rdzenia.
Elektromagnesy powinny mieć kształt podkowy w celu zmniejszenia, rozproszenia strumienia magnetycznego.

Podsumowując EM zbudowany jest z zwojnicy i rdzenia stal mieka czyli niehartowana

Zastosowanie
-magnetyczne bezpieczniki w instalacji domowej
-w prądnicach czyli urządzeniach do wytwarzania prądu elektrycznego i silnikach elektrycznych stosowanych w najróżnorodniejszych urządzeniach
1 1 1