Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:31:48+02:00
Neutralizuje toksyny
produkuje i magazynuje niektóre białka surowicy krwi (np. albuminę)
wytwarza i magazynuje enzymy
reguluje poziom glukozy we krwi

pozdrawiam ;D
2010-03-28T12:35:43+02:00
Magazynuje glikogen, witaminy A, D, B12, żelazo
wydziela składniki żółci
produkuje liczne białka osocza, np fibrynogen, heparynę, globuliny osocza
reguluje objętość krwi