Uwzględniając 20 procentowy podatek , oblicz odsetki od lokaty :
a ) 1900 zł na 12 miesięcy, przy oprocentowaniu 4 %
b ) 2400 zł na 9 miesięcy , przy oprocentowaniu 3,7 %

Wiem , że zadane może być łatwe , ale nie było mnie cały tydzień więc nie wiem jak za to się zabrać ;/ Przepraszam i liczę na szybką odpowiedz . ;))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T17:14:48+01:00
D-odestki
k-kapitał
t-czas w latach
p-procent (1%=0,01)

1. Odsetki z a
d= k * t * p
d= 1900zł * 1 * 0,04
d=76zł
2. Odsetki po odliczeniu podatku z a
76zł / 1,2= 63,34zł

1. Odsetki z b
d= 2400zł * 0,75* 0,037
d= 66,6 zł
2. Odsetki po odliczeniu podatku z b
66,6 / 0,8= 55,5

114 3 114
2009-10-30T17:23:38+01:00
A) 1900 zł - 100 %
x- 4%
x = 4 x 1900 ÷ 100
x - 76 zł - to jest wysokość odsetek
Teraz liczymy 20 % podatku

76zł - 100 %
x - 20 %
x = 76 x 20 ÷ 100
x = 15,2

76- 15,2 = 60,8

b) 2400 - 100 %
x - 3,7 %
x = 3,7 x 2400 ÷100
x = 88,8

niestety dalej nie wiem
44 4 44
2009-10-30T18:57:43+01:00
A)d=1900*4*1/100
d=76
76*20%=76*0.2=15.2
1900+15.2=1915.2 zł

b)d=2400*3.7*0.75/100
d=666
666*20%=666*0.2=133.2
2400+133.2=2533.2 zł
55 2 55