Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:36:43+02:00
Jest to najwyższy szczyt Masywu Ślęży, wznoszący się na wysokość 718 m n.p.m. Ślęża należy do Korony Gór Polski i Korony Sudetów Polskich. Ślęża zbudowana jest głównie z granitów i gabra. Góra stanowiła ośrodek pogańskiego kultu solarnego miejscowych plemion – jego początki sięgają epoki brązu, a upadek przypada na początki chrystianizacji tych obszarów w X i XI w. W okresie nazistowskim niemiecką nazwą Ślęży było Siling – od plemienia Silingów.

pozdrawiam ;D
2010-03-28T12:36:53+02:00
Góra Ślęża leży 34 km na południowy zachód od Wrocławia.
Ma 718m n.p.m.Jej powierzchnie pokrywają lasy mieszane
ze świerkiem, sosną, bukiem, dębem, brzoza. Rośnie tam
wiele niezwykle rzadkich gatunków roślin oraz żyje wiele
osobliwych gatunków motyli, ślimaków, pajęczaków. Od
1988r teren ten jest chroniony jako Ślężański Park
Krajobrazowy. Góra była miejscem kultów pogańskich już
4500 lat p.n.e. Do dziś zachowało się tam kilka tajemniczych
rzeźb kamiennych: Panna z rybą, Niedźwiedź, Grzyb,
Pielgrzym.
2010-03-28T12:39:09+02:00
Odnalezienie tego miejsca jest naprawde, bardzo trudne. Na szczycie tej góry znajduje się piękny kościół. Jednak dotarcie na szczyt jest jescze trudniejsze niż odnaleznie tego miejsca.

PS: Byłem tam kiedyś...
1 1 1