Odpowiedzi

  • nbox
  • Początkujący
2010-03-28T15:47:58+02:00
Mozart pozostawił bogaty zbiór muzyki kameralnej i orkiestrowej, a także serię oper, które uważane są powszechnie za jedne z najświetniejszych, jakie kiedykolwiek zostały napisane, szczególnie: Uprowadzenie z Seraju (KV 384), Wesele Figara (KV 492), Don Giovanni (KV 527), Czarodziejski flet (KV 620).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T16:21:56+02:00
Utwory Mozarta wyróżniają się dowcipem, melodyjnością oraz słynna mozartowska lekkością. Jako pierwszy pisał muzykę rozrywkową wśród zawodowych kompozytorów (tańce, serenady, divertimenta). Przed śmiercią zaczął pisać "Requiem", które stało się arcydziełem muzyki sakralnej i ostatnim jego wielkim dziełem (niestety zostało niedokończone). Jego 13 oper do dziś dnia znajdują się w repertuarze wszystkich teatrów operowych świata, np. "Uprowadzenie z seraju", "Wesele Figara", "Don Giovanni", "Czarodziejski flet". Mozart napisał również wiele utworów kameralnych, solowych.
1 5 1