Odpowiedzi

2009-10-30T17:17:25+01:00
To jest wypuklenie takie jelita slepego. Wystepuje u ssakow. U clowieka to narzad szczatkowy.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T17:52:58+01:00
Jest to błona surowicza stanowiąca "worek" wyścielający od wewnątrz ściany jamy brzusznej i miednicy małej (otrzewna ścienna).Pozostała częśc otrzewnej (otrzewna trzewna) pokrywa narządy zawarte w jamie brzusznej i miednicy małej. Błona ta oraz niewielka ilość płynu surowiczego przez nią produkowana umożliwia wzajemne przesuwanie się narządów jamy brzusznej np. przy zmianie pozycji ciała, oddychaniu, a także umożliwia ruchy perystaltyczne przewodu pokarmowego