Odpowiedzi

2010-03-28T12:45:53+02:00
Trzeci kąt trójkąta ma miarę 180-(39+47)=180-86=94 stopnie
Jest to trójkąt rozwartokątny, więc środek okręgu leży na zewnątrz tego trójkąta.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:46:50+02:00
39° i 47° trzeci kąt 180-86=94 rozwartokątny, więc środek leży poza trójkątem
2010-03-28T12:47:58+02:00
Chyba coś nie ten tego....
Miary kątów w okręgu?

Chyba chodziło o coś takiego:

"Ustal gdzie leży środek okręgu opisanego na trójkącie, które dwa kąty mają miary 47 i 39"

A więc:
W tym trójkącie trzeci kąt ma miarę:
180 - 39 - 47 = 180 - 86 = 94

Czyli trójkąt jest rozwartokątny, a w trójkątach rozwartokątnych środek okręgu opisanego leży na zewnątrze trójkąta...