Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-28T12:54:34+02:00
Hej
Ad1.
Glukoza jest wykorzystywana do
- energii potrzebnej do wzrostu
-udział glukozy w aktywacji genów wskazuje, że może ona pełnić również rolę hormonu.
-u roślin glukoza pełni nie tylko rolę składnika odżywczego, ale też rolę cząsteczki sygnałowej, która wpływa na aktywność wielu różnych genów kluczowych dla normalnego rozwoju roślin.


Ad2
zaleznosc ta polega na tym ze oddychanie jest potrzebne w procesie fotosynzezy , jest produktem ubocznym (oddychanie jest odwróconym procesem fotosyntezy)

pozdr ;D
9 4 9
2010-03-28T13:22:18+02:00
1 . Roślina potrafi z powstałej glukozy stworzyć inne zwiazki organiczne ( bialka , tłuszcze , kwasy nukleinowe ,inne cukry ) . Potrafi ja zamienic w energie ATP .
2 . Aparaty szparkowe regulujace wymiane gazowa pobieraja z otoczenia CO2 ktore pozniej jest wykorzystywane przez rosline w proscesie fotosyntezy ( z zwiazkow nieorganicznych wytwarza zwiazki organiczne) .
3 4 3