Odpowiedzi

2009-10-30T17:40:41+01:00
Oznaczmy mniejszy kąt przez x
wtedy większy kąt jest równy 3x
3x+x=180°
4x=180°
x=45°

odp:mniejszy ma miarę 45°, a większy 135°
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T17:41:30+01:00
Suma miar kątów przyległych wynosi 180°.

x, y - miary szukanych kątów

y = 3*x
x + y = 180°

y = 3 * x
x + 3*x = 180°

y = 3 * x
x = 180°/4 = 45°

y = 3 * 45° = 135°
x = 45°

Miary tych kątów wynoszą 45° oraz 135°.
  • Użytkownik Zadane
2009-10-30T17:41:58+01:00
X+3x=180stopni
4x = 180 |;4
x = 45

miara jednego kąta = 45
miara drugie kata = 3* 45 = 135

spr 45+135 = 180