Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-28T13:20:37+02:00
1.powstanie królestwa polskigo-1830
b)uniwersyletu warszawskigo-1816
c)p.listopadowe-1830
d)p.styczniowe 1914-1918
2.spisek-tajne i zazwyczaj nielegalne porozumienie pomiędzy grupą osób
przesladowanienp.jezusa
uwłaszcznie-- przekazanie osobie prawnej bądź fizycznej prawa własności względem mienia skarbu państwa,
branka-pobór
wojna patyznanckaaczej -wojna podjazdowa. Jest to walka toczona najczęściej na tyłach nieprzyjaciela
5.aleksander-Aleksander III Wielki (Macedoński), starożytny król Macedonii, jeden z największych zdobywców w dziejach.
2010-03-28T13:44:03+02:00
1
a) powstanie królestwa polskiego :
1815 -pierwsza połowa XIX wieku
b) utworzenie uniwersytetu warszawskiego :
1816 -pierwsza połowa XIX wieku
c) wybuch powstanie listopadowego
1830-1831 - pierwsza połowa XIX wieku
d) wybuch powstania styczniowego
1863-1864 -druga połowa XIX wieku
e) odzyskanie niepodległości przez Polskę
11 listopada 1918 - pierwsza połowa XX wieku
____________________________________________
2
spisek - snucie planów, przeciwko komuś / czemuś
prześladowanie - nachodzenie, np. ze względów na styl życia kogoś / czegoś
uwłaszczenie -
branka- przymusowy pobór mężczyzn do wojska carskiego
wojna partyzancka - atakowanie przeciwnika z zaskoczenia
_________________________________________________
zad 3
a. do własnego zdania
b. do nauki
c. do handlu
c. do prywatności
______________________
to na razie tyle :)
dzis mam duzo lekcji ale dokończe wieczorem lub jutro rano :)